6 Voordelen van het inhuren van interim professionals

6 Voordelen van het inhuren van interim professionals – met bonusvoordeel!

 

Het is duidelijk: ik ben een enthousiast communicatiemens én interimmer met hart en ziel. Maar wat zijn nou de voordelen voor jou als werkgever of organisatie om überhaupt met een interimmer als ik in zee te gaan? Ik heb er 6 voor je op een rijtje gezet:

  1. Flexibiliteit. Een interim professional biedt werkgevers flexibiliteit. Je kunt mij inhuren op het moment dat het nodig is voor een bepaalde periode of een specifiek project. Hierdoor profiteer jij direct van extra expertise, zonder dat je meteen een nieuwe medewerker in dienst hoeft te nemen.
  2. Expertise. Mijn jarenlange ervaring in het communicatievak, mijn opleidingen, trainingen en cursussen én het werken in diverse branches hebben mij gebracht waar ik nu ben. Hierdoor kan ik snel en efficiënt werken en oplossingen bieden voor complexe communicatievraagstukken. Werkgevers kunnen dus profiteren van topkwaliteit werk en betere resultaten.
  3. Kostenbesparing. Het inhuren van een interim communicatieprofessional kan ook kostenbesparend zijn voor werkgevers. Als je direct met mij in contact komt zijn er geen kosten verbonden aan de werving en selectie van een nieuwe medewerker en er zijn geen langdurige contractuele verplichtingen. Ik werk op basis van gewerkte uren tegen een vooraf afgesproken tarief of op basis van een pakketprijs, wat ervoor zorgt dat jij meer controle hebt over de kosten.
  4. Geen arbeidsrechtelijke risico’s. Een ander voordeel van het inhuren van een interimmer is dat je geen risico’s loopt op het gebied van arbeidsrechtelijke zaken zoals ziekteverzuim, verlof of ontslag. Omdat ik niet bij jou in dienst ben, hoef je je daar geen zorgen over te maken. Die risico’s neem ik allemaal op me.
  5. Nieuwe ideeën en een frisse blik. Interim communicatieprofessionals brengen vaak nieuwe inzichten en een frisse blik met zich mee. Omdat ik al in verschillende organisaties heb gewerkt, kan ik nieuwe ideeën en innovaties introduceren. Dit kan leiden tot vernieuwende oplossingen en een verbeterde bedrijfsvoering.
  6. Korte inwerktijd. Ik ben vaak al snel up and running. Met mijn ervaring en persoonlijkheid kan ik snel schakelen, kan ik me snel aanpassen aan de werkomgeving en aan de wensen en behoeften van jouw organisatie of afdeling. Zo profiteer jij direct van mijn expertise als communicatieprofessional.

Mooi toch? Dit is natuurlijk vooral een algemeen overzicht van de voordelen van een interim professional. Wat breng ik nu persoonlijk als (marketing)communicatieprofessional extra met mij mee? Met andere woorden: wat is de ‘kracht van Pauli’? Dat zie je hier.

Daarnaast beloofde ik nog een extra voordeel, een soort bonusvoordeel. Komt ‘ie:

Continuïteit. Mocht je nu een interimmer inhuren ter vervanging van iemand die met zwangerschapsverlof gaat, of iemand die voor langere tijd ziek is, garandeert een ervaren interimmer dat de werkzaamheden gewoon uitgevoerd worden, dat de boel niet stil staat. Ook als je wat langer nodig hebt om een nieuwe vaste kracht te vinden, kan het erg handig zijn om tijdelijk iemand op die plek te hebben. Wanneer de afwezige medewerker weer terug is, of de nieuwe medewerker aangenomen, kan alles zo weer opgepikt worden.

 


Deze tekst is gedeeltelijk tot stand gekomen met behulp van AI. Een beetje van ChatGPT en een beetje van mezelf. Dit is wat mij betreft een goed voorbeeld van het gebruik van AI. Ik vertel je er graag meer over! Neem gerust contact met mij op, ook natuurlijk om mij als interimmer in te zetten 😉

Posted in ,
Scroll naar top