Consultancy

“Is de communicatie slecht binnen dit bedrijf? Waarom weet ik daar niets van?”

Heb je iemand nodig die het team tijdelijk komt versterken? Als consultant kun je me vragen voor een hele waslijst aan taken (ja, niet allemaal tegelijk natuurlijk). Zowel strategisch als praktisch. No-nonsense, transparant en enthousiast. Ik zal je ook altijd vertellen wat je niet nodig hebt. Ik kijk graag met een helicopterview naar jou en je bedrijf. Ik verlies het einddoel nooit uit het oog.

Hiermee kan ik je helpen:

  • Allround communicatie advies:
    waar sta je nu, waar wil je naar toe en hoe gaan we dat doen
  • Communicatieplan: creatie en implementatie
  • Interne communicatie; zijn er verbeterpunten?
  • Customer journey of klantreis; in kaart brengen en verbeterpunten aanpakken
  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Presentaties (in PowerPoint, Prezi, Canva)
  • Personeelsblad/nieuwsbrief; opzet proces en team, behoefte analyse, redactie
  • Huisstijl doorvoeren en bewaken
  • Intranet beheer
  • Website: analyse en advies, (her)schrijven teksten, toepassen SEO
  • Social media strategie
  • Personeel trainen en coachen
Blauwe muur met chaos aan draden: Pauli creëert orde in communicatie

Ook als je niet precies weet wat je nodig hebt, kunnen we altijd een bakkie koffie gaan doen. Je bespreekt met mij je gedachten, je eventuele issues en we kijken samen of ik je kan helpen en hoe. Het kan ook zomaar zijn dat we het bij koffie en een goed gesprek houden! Of dat ik je een andere expert aanbeveel; ik ken er genoeg. Als jij maar krijgt wat je nodig hebt.

Praktisch

Je kunt me inhuren voor kleine en grote projecten, solo of toevoegen aan een (communicatie) team, kort- of langdurend, op kantoor en thuiswerkend. Samen bepalen we wat het beste is. Handig: ik pas in elk team. Komt omdat ik dat nu eenmaal wíl en leuk vind. Ik ben een echte verbinder. Vanuit een absoluut oprechte interesse. Mensen bij elkaar brengen, gesprekken aangaan, luisteren, begrip kweken en samen verder komen. Heerlijk.

Customer journey

‘Word je van het kastje naar de muur gestuurd? Tja, dat is onze customer journey.’

Ik moet om deze quote zo lachen. Ik heb ‘m gehoord tijdens een presentatie van Bea Aarnoutse (PROOF) en Kees Kerkvliet (TOTE-M) over ‘When the customer journey meets the employee journey’. Ja, want: wat is een customer journey – of klantreis – nou eigenlijk? En wat kun je ermee? In het kort: je bepaalt alle contactmomenten (touch points) van je klant met jouw bedrijf. Van je online shop omgeving tot de klantenservice, van het parkeren dichtbij tot een leuke verjaardagsattentie. Offline en Online. Dan onderzoek je de mate van tevredenheid van de klant over elk contactmoment. Ook kijk je naar hoe belangrijk zo’n moment in de klantreis is voor zo’n klant. Je hebt zo de knelpunten ontdekt en kunt acties ondernemen om die te verbeteren. Dit alles binnen de kaders van je mogelijkheden (budget, bedrijfsprocessen, kennis, etc.). Et voilà!

Zo’n reis kun je ook in kaart brengen voor je medewerkers; een employee journey. Van sollicitatie tot functioneringsgesprek, het gebruik van intranet en het gevoel bij de werkplek en de manager, tot misschien een exitgesprek. Daar valt enorm veel informatie uit te halen.

De kunst: de verbeterpunten van deze twee reizen bij elkaar brengen. Elke verbetering voor jouw doelgroep werkt alleen als die intern lekker loopt. Ik kan hier dus uren enthousiast over praten he. Het is zo’n mooie, praktische en belangrijke tool om de communicatie te verbeteren. Zullen we het er even over hebben? Neem dan snel contact met mij op!