Contentmarketing

“Without strategy, content is just stuff. And the world has enough stuff.” – Arjun Basu

Schrijven is een kunst en verkopen ook. Zoals Aartjan van Erkel in zijn boek ‘Maak ze gek!” - over hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing - het treffend zegt: “Wat je ook verkoopt, je verkoopt iets anders.” Je verkoopt geen product of dienst (dat vind jij, als ondernemer), maar een resultaat, een ervaring (in de ogen van de klant).

Neon letters this must be the place voor communicatieadvies

Met jouw communicatieuitingen wil je bereiken dat je (toekomstige) klant denkt: ‘hier moet ik zijn!’. En blijven natuurlijk. Goede, effectieve teksten zijn essentieel, maar er komt nog veel meer bij kijken. Zoals timing; je kunt vaak heel goed inspelen op actualiteiten (en sommige communicatie juist laten!). De keuze van het medium is ook belangrijk: je praat heel anders met je doelgroep op Instagram dan bijvoorbeeld via je website of een folder.

Je kunt bij mij terecht voor:

  • Website teksten - schrijven of optimaliseren
  • Blogs
  • Social media posts - effectief en met de juiste hashtags
  • Nieuwsbrieven
  • Personeelsbladen
  • Reclame materiaal

Alle teksten kunnen in het Nederlands èn in het Engels verzorgd worden.

Hand met papier: content is king

Key in communicatie

Afgezien van transparantie, transparantie en nog eens transparantie? Dan is je doelgroep toch echt key in je communicatie. Voor het bepalen van de juiste communicatie, wanneer, waar (welk kanaal), hoe vaak en met wie gebruik ik vaak de customer journey of klantreis. Hoe goed ken jij jouw doelgroep? Zodra we de contactmomenten (touch points) van jouw doelgroep in kaart hebben gebracht kunnen we aan de slag. Daarnaast zijn de visie en missie van jouw bedrijf enorm belangrijk. Wat wil je bereiken en hoe? Wat is jouw (bedrijfs)strategie en hoe past de communicatiestrategie daar in? Stuk voor stuk essentiële vragen. Ik kan je daarmee helpen!

SEO… help!

Zoekmachine Optimalisatie, oftewel SEO (Search Engine Optimization), draait volledig om het beter vindbaar en zichtbaar maken van jouw website in zoekmachines, zoals Google. De hamvraag is: ben jij een autoriteit, in de ogen van Google. Bij SEO komt een heleboel kijken. Goede teksten, de juiste zoekwoorden, H1 en H2 koppen, linkbuilding, metadescriptions, de snelheid van je website en nog veel meer. Google bepaalt de ranking van jouw website op meer dan 200 factoren! Ga d’r maar aan staan. Niet schrikken, want ik kan je hier heel goed bij ondersteunen. Samen kijken we naar wat jij nodig hebt. Zijn het die goede teksten of moet je website technisch geoptimaliseerd worden? Sluit jouw content goed aan bij de behoefte van je doelgroep? Of heb je behoefte aan metadescriptions, linkbuilding, foto optimalisatie – om er maar een paar te noemen? Ik help je uit de brand!

Mijn motto: SEO? Jazeker! Zonder echter de spontaniteit en echtheid in teksten te verliezen. Je schrijft altijd voor je doelgroep en niet voor een zoekmachine.