Wie is Pauli

En waarom plakt ze Communications achter haar naam?

20210416-_DSF0861

Laatst legde ik telefonisch iets uit aan een opdrachtgever. Zegt mijn zoon na afloop: nóu snap ik waar je altijd mee bezig bent en waarom je dat zo leuk vindt! Ik zag warempel een vlaag van bewondering in zijn blik. Want leg inderdaad maar eens aan iemand uit wat je doet als communicatieadviseur. En vooral dus ook: hoe gepassioneerd jij over je vak kunt zijn.

Ik ben Pauli. Enthousiast communicatiemens.

Ik geloof in de verbindende kracht van communicatie. En in samenwerken. Elkaar (op)recht in de ogen kijken en aan hetzelfde doel werken, met ieder zijn of haar eigen expertise. No-nonsense; bij mij geen verborgen agenda’s. Wel: expert in communicatie en het jou gerust stellen. Ik vind dat de juiste interne – en externe communicatie voor een enorm groot deel bijdraagt aan het succes van een onderneming. Ik geloof in het succes van jouw onderneming!

"Knowledge is power, but enthousiasm pulls the switch"

Pauli Venekamp

Mijn doel?

Ik heb een overkoepelend doel en een praktisch doel. Comes een beetje with the territory van aan de ene kant: lange termijn puur communicatiemens zijn en aan de andere kant: ergens voor bepaalde tijd werken

Praktisch doel

Bedrijven en organisaties èn communicatie professionals een gerust gevoel geven bij een periode van afwezigheid, de noodzaak voor een extra paar handen of de opbouw van een communicatieafdeling. Het vertrouwen geven dat het werk gedaan wordt en goed ook. Zonder het gevoel dat je iemand ‘helemaal moet inwerken’, want: ervaring. En dat wanneer de oorspronkelijke medewerker weer terug is, of de nieuwe medewerker aangenomen, alles zo (weer) opgepikt kan worden.

Overkoepelend doel

Mensen en organisaties laten zien wat je met een goede communicatie allemaal kunt bereiken. Hoe het kan bijdragen aan het gezamenlijke doel van een organisatie. Ik wil laten zien dat het mogelijk is om vol vertrouwen samen te werken en het beste uit alle medewerkers te halen. Ik wil de wereld een stukje mooier maken en mensen een stuk blijer met behulp van de verbindende kracht van communicatie.

Doel der doelen – oké, nog eentje dan

Dat als er ergens in Nederland wordt geroepen: “Help, we hebben een vervanger nodig!” er altijd wel iemand is die zegt: dan moet je bij Pauli zijn.

De kracht van Pauli

  • Enthousiast

  • Echt

  • Resultaatgericht

  • Helicopterview

  • Betrokken

  • Verbinder

20210416-_DSF0949

Ook Pauli

  • Lekker eten en drinken, vooral gezellig met anderen
  • Fictief sporter
  • Twee fantastische kinderen in huis; een zoon van 21 en een dochter van 18
  • Enthousiast (lees: met veel emotie) supporter van hun sporten: atletiek en voetbal
  • Getrouwd met een Canadees-Portugees
  • Love Leiden, Parijs en Barcelona
  • Kan zomaar op straat 'leuke tas!' tegen iemand roepen
  • Tikkie humor
  • Boel zelfkennis
  • Groot relativeringsvermogen
  • Mac fan (Apple dan he) (nou ja, ook die andere Mac)
  • Eerlijk
  • Hardop denken, vooral in de auto

Hoe is het zover gekomen?

Eigenlijk heel simpel: ik ben er in gerold; in communicatie. Ik heb een VWO/HBO achtergrond met een secretarieel vervolg. Door mijn interesse in marketing en communicatie heb ik altijd naast mijn werk doorgeleerd:

NIMA logo SCP

  • Ik ben NIMA geregistreerd Senior Communications Professional
  • NIMA Marketing A
  • NIMA Communicatie A
  • NIMA Interne- en concerncommunicatie B

Via de sales afdeling van een groot, internationaal, farmaceutisch bedrijf ben ik bij de marketing afdeling terecht gekomen. Daar was in de loop van tijd een steeds grotere noodzaak voor een aparte communicatie professional. Of was het omdat ik die noodzaak aantoonde? Hoe dan ook: zo is het begonnen.

Na ruim 10 jaar bij het farmaceutisch bedrijf ben ik voor mezelf begonnen. Ik wilde het kleiner, directer en persoonlijker maken. Sindsdien werk ik projectmatig bij verschillende bedrijven, waaronder Deloitte, DZB Leiden (re-integratie organisatie) en meerdere zzp’ers. Kijk voor hun ervaringen op mijn portfolio pagina

Cursussen, trainingen en masters die ik recent (2019-2023) heb gevolgd:

Via NIMA:

  • LinkedIn strategie
  • De zin en onzin van cx
  • Personal branding
  • Customer journey mapping
  • Buyer personas
  • Employee advocacy
  • Krachtig online presenteren
  • Employee journey

Via Beeckestijn:

  • Online reputatiemanagement en crisiscommunicatie

Via Frankwatching:

  • Content creatie & storytelling
  • LinkedIn marketing
  • Instagram: strategie en content
  • Facebook marketing
  • SEO
  • Google Analytics
Scroll naar top