Wie is Pauli

En waarom plakt ze Communications achter haar naam?

Lachende vrouw met mobiel en laptop: Pauli Venekamp communicatieadviseur

Laatst legde ik telefonisch iets uit aan een klant over de metadescriptions van zijn website (is een SEO dingetje). Zegt mijn zoon van 17 na afloop: nóu snap ik waar je altijd mee bezig bent en waarom je dat zo leuk vindt! Ik zag warempel een vlaag van bewondering in zijn blik. Want leg inderdaad maar eens aan iemand uit wat je doet als communicatieadviseur. En vooral dus ook: hoe gepassioneerd jij over je vak kunt zijn.

Ik ben Pauli. Enthousiast communicatiemens.

Ik geloof in de verbindende kracht van communicatie. En in samenwerken. Elkaar (op)recht in de ogen kijken en aan hetzelfde doel werken, met ieder zijn of haar eigen expertise. No-nonsense; bij mij geen verborgen agenda’s. Wel: expert in communicatie en het jou gerust stellen. Ik vind dat de juiste interne – en externe communicatie voor een enorm groot deel bijdraagt aan het succes van een onderneming. Ik geloof in het succes van jouw onderneming!

"Knowledge is power, but enthousiasm pulls the switch"

Pauli Venekamp

Mijn doel?

Mensen en organisaties laten zien wat je met een goede communicatie allemaal kunt bereiken. Hoe het kan bijdragen aan het gezamenlijke doel van een organisatie. Ik wil de wereld een stukje mooier maken en mensen een stuk blijer maken met behulp van de verbindende kracht van communicatie.

Hoe pak ik het aan?

  • 1

    Intake

    Eerst laat ik je praten. Heel veel praten. Jouw taak: ongegeneerd trots zijn. Op je bedrijf, je mensen, je product of dienst. We bepalen samen wat ik voor jou zou kunnen betekenen. Dit eerste gesprek is natuurlijk geheel vrijblijvend en kan via de telefoon, Skype, Facetime of persoonlijk.

  • 2

    Offerte

    Als het klikt en we vertrouwen elkaar krijg je van mij een offerte.

  • 3

    Analyse

    Dan spreken we nog een keer af en vraag ik je het hemd van het lijf. Over je doelgroep, je doelstellingen, je gewenste imago, je concurrentie en: je mensen. Met wie doe jij dit allemaal.

  • 4

    Uitwerking

    Dan ga ik aan de slag. Ik maak een duidelijk plan van aanpak, SMART deliverables (wat ga ik precies leveren) en een heldere planning. In deze fase zal ik regelmatig met je sparren; essentieel voor een goed eindresultaat. Ik ben pas klaar als jij tevreden bent.

Hoe is het zover gekomen?

Eigenlijk heel simpel: ik ben er in gerold; in communicatie. Ik heb een VWO / HBO achtergrond met een secretarieel vervolg. Door mijn interesse in marketing en communicatie heb ik altijd naast mijn werk doorgeleerd:

NIMA logo SCP

  • Ik ben NIMA geregistreerd Senior Communications Professional
  • NIMA Marketing A
  • NIMA Communicatie A
  • NIMA Interne- en concerncommunicatie B

Via de sales afdeling van een groot, internationaal, farmaceutisch bedrijf ben ik bij de marketing afdeling terecht gekomen. Daar was in de loop van tijd een steeds grotere noodzaak voor een aparte communicatie professional. Of was het omdat ik die noodzaak aantoonde? Hoe dan ook: zo is het begonnen.

Na ruim 10 jaar bij het farmaceutisch bedrijf ben ik voor mezelf begonnen. Ik wilde het kleiner, directer en persoonlijker maken. Sindsdien werk ik projectmatig bij verschillende bedrijven, waaronder Deloitte, DZB Leiden (re-integratie organisatie) en meerdere zzp’ers. Kijk voor hun ervaringen op mijn portfolio pagina!

De kracht van Pauli

  • Enthousiast

  • Echt

  • Resultaatgericht

  • Helicopterview

  • Betrokken

  • Verbinder

Dame met koptelefoon en hand voor mond: ook Pauli: wat je verder over haar wilt weten

Ook Pauli

  • Lekker eten en drinken, vooral gezellig met anderen
  • Fictief sporter
  • Twee fantastische tieners in huis
  • Enthousiast (lees: met veel emotie) supporter van hun sporten: atletiek en voetbal
  • Getrouwd met een Canadees-Portugees
  • Love Leiden, Parijs en Barcelona
  • Kan zomaar op straat 'leuke tas!' tegen iemand roepen
  • Tikkie humor
  • Boel zelfkennis
  • Groot relativeringsvermogen
  • Mac fan (Apple dan he) (nou ja, ook die andere Mac)
  • Eerlijk
  • Hardop denken, vooral in de auto
  • Vrijwilliger voor de Linda.Foundation